مندرجات برگ تشخیص مالیات

مسئول مندرجات برگ تشخیص مالیات

برگ تشخیص مالیات

ذکر و بازنشر نوشتارهای ساوایران منحصراً با قید نام و همراه با پیوند سایت ساویران مجاز است.

برگ تشخیص مالیات، سندی است که ماموران ذیصلاح اداره امور مالیاتی، صادر و به مالیات دهنده (مودی) ابلاغ می نمایند.

محتویات برگ تشخیص مالیات

tax papers

برگ تشخیص مالیات

برگ تشخیص مالیات باید بیانگر مأخذ و پایه مالیاتی، نحوه محاسبه مالیات، میزان مالیات تشخیصی، دلایل و مستندات تشخیص مالیات، فعالیت‌های مالیات دهنده که در مورد آنها مالیات، تشخیص داده شده است، درآمدهای حاصل از آن فعالیت ها، جزئیات مربوط به مبانی صدور برگ تشخیص مالیات، تاریخ صدور برگ تشخیص، شماره برگ تشخیص، نام کامل امضا کننده، سمت امضا کننده برگ تشخیص مالیات و امضا ماموران صادرکننده برگ تشخیص مالیات باشد.

مسئولان مندرجات برگ تشخیص مالیات

رگ تشخیص مالیات

مندرجات برگ تشخیص مالیات

ماده ۲۳۷ قانون مالیاتهای مستقیم ایران، تصریح نموده است که مأموران امضاکننده برگ تشخیص مالیات، مسئول مندرجات برگ تشخیص مالیات و نظریه خود از هر جهت خواهند بود.

این بدان معناست که در قبال اشتباهات ناشی از تشخیص مالیات یا تشخیص نوع فعالیت مشمول مالیات یا اشتباهات مربوط به محاسبه مالیات یا اشتباهات مربوط به مبانی صدور برگ تشخیص مالیات، ممیز و سرممیز مالیاتی و رئیس اداره امور مالیاتی مربوطه که در صدور برگ تشخیص نقش داشته‌اند در قبال مالیات دهنده و مرتجع قانونی ذیصلاح، مسئولیت دارند و بایستی پاسخگو باشند.

حتی در مواردی که بر اساس حسابرسی مالیاتی، برگ تشخیص صادر شده باشد با وجود آنکه گزارش حسابرسی مالیاتی به امضای اعضای مدیر حسابرسی با وجود آنکه گزارش حسابرسی آنان مبنای صدور برگ تشخیص مالیات بوده است، رافع مسئولیت اعضای گروه حسابرسی از جمله رئیس گروه مالیاتی و کارشناسان ارشد مالیاتی و کارشناس مالیاتی که برگ تشخیص مالیات را امضا کرده اند نمی باشد و امضا کنندگان برگ تشخیص مالیات در هر صورت، در قبال مندرجات برگ تشخیص مالیات، مسئولیت دارند.

تشخیص و تعیین میزان مالیات

تشخیص مالیات اصولاً مبتنی بر اظهار نامه مالیاتی ابرازی از سوی مودی یا رسیدگی مستقل انجام شده به وسیله اداره امور مالیاتی است.

البته در مواردی که اظهارنامه مالیاتی بوسیله مالیات دهنده تسلیم می‌شود نیز اداره امور مالیاتی پس از رسیدگی به اظهارنامه تسلیمی و اسناد و مدارک و دفاتر نیز، اقدام به صدور برگ تشخیص مالیات می‌نماید.

بنابراین صدور برگ تشخیص مالیات پس از رسیدگی مالیاتی، صورت می پذیرد.

رسیدگی مالیاتی، اصولاً بوسیله ممیز و سرممیز مالیاتی انجام می گردد و همانطور که بیان شد ممکن است رسیدگی مالیاتی بر مبنای اظهارنامه تسلیمی مودی باشد یا بر مبنای رسیدگی مستقلی که به وسیله مأموران مالیاتی انجام می شود.

 

در صورتی که به انتخاب وکیل مالیاتی یا مشاوره مالیاتی در زمینه برگ تشخیص مالیات و دیگر نوشتارهای نفیسه رئیسی کیا نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده علاقه مند بودید، درخواست خود را از طریق saviran97@gmail.com ارسال یا با شماره های ۸۸۳۲۳۲۷۹ و ۸۸۳۲۱۰۸۸ تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *