اهمیت مشاور مالیاتی

به مشاوره مالیاتی اهمیت بدهید

اهمیت مشاوره مالیاتی

مالیات به تدریج به عنوان بخش جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری درآمده است.

شما در مقام خرید و فروش یک خودرو یا ساختمان و یا در مقام دریافت تسهیلات بانکی و یا دریافت پروانه کسب و یا تأسیس شرکت و یا واردات و صادرات یا ارث و تقسیم و اموال بجا مانده از درگذشتگان و… با مالیات سر و کار خواهید داشت.

بخش بزرگی از زندگی ما امروزه، درگیر مالیات است به طوری که تقریباً هر فعالیت و یا عملی که انجام می دهیم -از خرید و فروش اموال گرفته تا تقسیم ارث و میراث- قسمتی از آن جنبه مالی و مالیاتی دارد.

با توجه به گستردگی حوزه فعالیت های اشخاص و از طرفی، زیاد بودن مشغله ها و کمبود وقت، نمی توان انتظار داشت که هر شخص، به تنهایی بتواند به حل و فصل مسائل مالیاتی اش بپردازد.

بنابراین اینجاست که اهمیت مشاوره مالیاتی نمود پیدا می کند و شخص نیاز پیدا خواهد کرد که از افراد متخصص، مشاوره مالیاتی بگیرد.

بهترین زمان مشاوره مالیاتی

بهترین زمان برای انجام مشاوره مالیاتی، پیش از انجام معاملات و یا قبل از انجام اقداماتی است که دارای آثار مالی می باشد.

به بیان دیگر، بهتر است پیش از آنکه معامله کنید و قراردادی منعقد نمایید یا پیش از آنکه اقدامات دارای بار مالی انجام دهید، در ارتباط با آن معامله و موضوع با یک کارشناس حقوق مالیاتی، مشورت کنید و او را در جریان معامله و اقدامی که مد نظر است بگذارید.

چرا که مشورت با یک متخصص حوزه مالیاتی، پیش از اقدام به هر عملی، باعث آگاهی شما از جرائم و تخلفات مالیاتی خواهد شد و مثلاً خواهید توانست اظهارنامه مالیاتی خود را به گونه ای تنظیم کنید که مرتکب این جرائم و تخلفات نشوید.

حتی در فرض های بهتر بتوانید با تنظیم درست قرارداد یا روابط خود یا اظهارنامه مالیاتی و استفاده از اطلاعات دریافتی از مشاور مالیاتی از تشویق ها و معافیت های مالیاتی حوزه خود در صورت امکان بهره ببرید.

در مورد هزینه های قابل قبول نیز ممکن است از طرف کارشناس حقوق مالیاتی که به شما مشورت می دهد نکات و آگاهی های با ارزشی عایدتان شود که بر اساس آن بتوانید هزینه های قابل قبول خود را از درآمد های متعلقه کم کنید.

بدین ترتیب می توانید بخش بزرگتری از درآمد خود را به صورت قانونی، مشمول نرخ ها و معافیت های مالیاتی قرار دهید.

از مراتب فوق که بگذریم در هر زمان که نیاز شد به مقامات مالیاتی نامه ای بزنید و یا درخواستی ارائه نمایید و یا در مورد اوراق مالیاتی اعتراضی مطرح کنید یا حتی در زمانی که قصد دارید اوراق مالیاتی را امضاء کنید، بهتر است با یک وکیل مالیاتی مشاوره نمایید.

پیشنهاد ساوایران

سایت مالیاتی ساویران پیشنهاد می کند پیش از مشاوره مالیاتی، اقدام به انعقاد قرارداد و یا ایجاد تعهد برای خود نکنید.

سعی کنید تمام اقدامات مالیاتی خود را اعم از امضاء اوراق مالیاتی، انجام مکاتبات مالیاتی، اعتراض به برگ تشخیص و یا شرکت در جلسه رسیدگی حل اختلاف، با یک مشاور مالیاتی، مشورت نمایید.

بهترین روش مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی  انواع مختلفی دارد:

مشاوره مالیاتی حضوری که نیازمند رزرو وقت مشاور و مراجعه به دفتر و یا محل مشاوره وی است که این نوع مشاوره جدا از وقت بسیار زیادی که می گیرد، معمولاً هزینه های بالایی هم دارد. از طرفی مزیت مشاور حضوری این است که با خود مشاور رو در رو خواهید بود.

مشاور مالیاتی تلفنی نوعی دیگر از مشاوره است که شرط آن رزرو وقت مشاوره مالیاتی و در دسترس بودن مشاور مالیاتی است.

مشاوره مالیاتی متنی (مشاوره چتی) که طی آن می توانید پرسش ها و ابهامات خود را به اضافه مدارک مورد نیاز برای مشاور ارسال نمایید و به همین گونه، پاسخ خود را دریافت کنید.

مزیت مشاوره آنلاین و متنی، نسبت مشاوره های حضوری و تلفنی، کم هزینه بودن و سریع بودن آن است.

ضمن این که پرسش و پاسخ مطروحه به علت مکتوب بودن می تواند بارها و بارها مورد بازخوانی و استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد ساوایران

پیشنهاد سایت مالیاتی ساویران، با توجه به اهمیت مشاوره مالیاتی، این است که ابتدا پرسش خود را طی یک مشاوره کوتاه و بسیار کم هزینه، مطرح نمایید و پس از دریافت بک پاسخ کلی، در صورت وجود ابهامات و سوالات دیگر به دو نوع دیگر مشاوره رجوع کنید.

در این راستا می توانید به بخش یک پرسش یک پاسخ سایت ساویران مراجعه نمایید.

 

نفیسه رئیسی کیا

 

در صورتی که به انتخاب وکیل یا مشاوره در زمینه های مرتبط با نوشتارهای نفیسه رئیسی کیا نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه مند، بودید درخواست خود را به saviran97@gmail.com ارسال یا با شماره های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ تماس حاصل فرمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *